Milyen bútorokra van szüksége az iskolás gyermeknek?
Amíg óvodás a gyermek, addig a nyugodt alvás és a szabad játék a legfontosabbak a számára. Ennek megfelelően szerezted be számára a kényelmes ágyát és biztosítottad neki a játszáshoz szükséges helyet, a játékoknak pedig a tárolókat.
Amikor azonban a gyermek iskoláskorba lép, át kell gondolni a gyerekszoba berendezését.
Az ágy, a szekrény és a rengeteg játék mellé be kell kerülnie egy íróasztalnak, hozzá illő széknek és tárolóbútornak a könyvek, tanszerek tárolásához.
Milyen íróasztalra van szüksége egy kisiskolásnak?
Az íróasztal kiválasztásánál arra kell figyelni, hogy megfelelő méretű legyen, ahol kényelmesen elfér egy kinyitott füzet, mellette egy kinyitott könyv. Továbbá el kell férni rajta (akár most is!) a számítógép klaviatúrájának vagy a laptopnak is.
Az íróasztal helyét úgy kell kialakítani a szobában, hogy az az ablak közelében legyen. Ez a természetes fény miatt szükséges, ugyanakkor kell az asztalra egy fordítható fejű és állítható
magasságú lámpa is.
Fontos, hogy jobbkezes balról, balkezes jobbról kapja a megvilágítást!
Az asztal elhelyezése a feng shui szerint úgy ideális, ha az a játszóhelynek és a bejárati ajtónak is háttal van, hogy a gyerek figyelme a legkevésbé terelődjön el, és a tanulásra tudjon koncentrálni.
Milyen legyen a szék?
Mivel a gyermekünk egészséges gerincfejlődésére a sok „ülőmunkát” igénylő iskoláskortól különösen oda kell figyelni, ezért a legjobb, ha állítható magasságú és dőlésszögű asztalt és széket szerzünk be. Ezek ugyanis együtt nőnek a gyerekkel, mindig a megfelelő magasságba állíthatók, így a gyermek gerincét mindig a megfelelő helyen és szögben tartják.
Hol tartsuk a tanszereket?
Az íróasztalon és a széken kívül legyen legalább egy tárolóbútor, amiben/ahol a tanszereinek jut elég hely. Fontos, hogy mindene egy helyen elférjen és mindennek meg legyen a helye. Egyrészt így könnyen és gyorsan átlát és megtalál mindent, másrészt rászokik a rendre, rendezettségre, ami nagyon fontos lesz egész életében.
Ez a tárolóbútor lehet egy gurulós konténer, nyitott polc és/vagy egy íróasztal felső elemmel együtt, aminek a polcai bőséges helyet biztosítanak minden tanszernek.
Kamaszkorban a szoba tanuló és tároló funkciói megmaradnak, ellenben a „játszóhely” funkciója átalakul. A tinédzser számára a szórakozás, a hobbik és a barátok válnak fontossá, ehhez kell a teret ki-vagy átalakítani.
Ebben a korban azonban már a gyerek személyisége és érdeklődési köre alakítja a szoba hangulatát, a szülők kevésbé szólnak bele a berendezésbe.
Kérdésem van!